Denizli'de 2024 yılı sonu itibariyle toplam 538 bin 870 motorlu kara taşıtı bulunuyor. Bu rakam, 1 milyon 62 bin 612 kişilik nüfusa sahip ilde, araç başına düşen kişi sayısının 1,97 olduğunu gösteriyor. Kasım ayı trafik kayıtlarına göre ise otomobil sayısı en yüksek oranda yer alıyor.

Denizli'deki Araç Dağılımı

Araçların türüne göre dağılımı incelendiğinde; otomobil sayısının 244 bin 341 olduğu görülüyor. Bunu sırasıyla 78 bin 471 kamyonet, 125 bin 575 motosiklet, 63 bin 818 traktör, 13 bin 501 kamyon, 7 bin 652 minibüs, 4 bin 1 otobüs ve 1511 özel amaçlı taşıt takip ediyor. Her araç türünün Kasım ayı trafiğe kayıt oranlarında ise farklılıklar gözlemlenmiştir. Özellikle motosikletlerde düşüş, kamyonetlerde ise artış dikkat çekicidir. Bu veriler, Denizli'nin ulaşım yapısına ve nüfus dinamiklerine dair önemli bilgiler sunmaktadır. Detaylı analizler, gelecekteki ulaşım planlamalarına ışık tutacaktır. Ayrıca, bu verilerin doğru ve güvenilir bir kaynaktan elde edildiği vurgulanmalıdır.

Kasım Ayı Trafik Kayıtları

Kasım 2024'te trafiğe kayıt olan araçların yüzde 44,9'unu otomobiller, yüzde 38,9'unu motosikletler oluşturmuştur. Kamyonetler yüzde 10,3, traktörler yüzde 3,1, kamyonlar yüzde 1,5, minibüsler yüzde 0,9, otobüsler yüzde 0,4 ve özel amaçlı taşıtlar ise yüzde 0,1'lik paya sahip olmuştur. Bir önceki aya göre özel amaçlı taşıt kayıtlarında yüzde 51,8'lik artış yaşanırken, motosiklet kayıtlarında ise yüzde 31,1'lik bir düşüş gözlemlenmiştir. Diğer araç türlerindeki değişimler ise daha az belirgin olmuştur. Bu veriler, aylık trafik akışındaki dalgalanmaların analizinde kullanılabilir. Ayrıca, bu dalgalanmaların olası nedenleri üzerinde daha detaylı bir araştırma yapılması faydalı olacaktır.

Araç Başına Düşen Kişi Sayısı

Denizli'deki toplam araç sayısının 538 bin 870 olması ve nüfusun 1 milyon 62 bin 612 olması dikkate alındığında, her bir araca ortalama 1,97 kişi düşmektedir. Bu oran, otomobil başına düşen kişi sayısı olan 4,34 ile karşılaştırıldığında, otomobil kullanımının yoğunluğunu göstermektedir. Bu veriler, şehrin ulaşım altyapısının planlaması ve iyileştirilmesi için değerlendirilebilir. Araç yoğunluğunun yüksek olduğu bölgelerde trafik yönetimi stratejilerinin geliştirilmesi önem taşımaktadır. Ayrıca, alternatif ulaşım yöntemlerinin teşvik edilmesi de olası çözümler arasında yer alabilir.